П`ятниця, 29.03.2024, 18:03Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Юшко Наталії Петрівни
Вас вітає вчитель хімії і природознавства Фастівського НВК "Ліцей інформаційних технологій - СЗШ І-ІІІ ступенів №9"
Меню сайту
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Головна » 2018 » Листопад » 24 » Інтегрований урок в 9 класі на заводі ЕЛОПАК
17:32
Інтегрований урок в 9 класі на заводі ЕЛОПАК

 

 

 

 

 Інтегрований урок ( хімія, біологія. екологія) на виробництві.

«Ми так радикально змінили середовище, що тепер для того, щоб існувати в цьому середовищі, ми повинні змінити себе».

Н. Вінер

Тема уроку: Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Представлення результатів навчального проекту№ 11: «Використання полімерів: еколого-економічний аспект».

Цілі уроку: розширити знання учнів про реакції приєднання на прикладі реакції полімеризації; вивчити основні поняття – мономер, полімер, елементарна ланка, полімер, ступінь полімеризації;сформувати навички складати рівняння реакцій полімеризації;дати уявлення про хімічні властивості полімерів;ознайомитися з перевагами й недоліками окремих видів полімерів; ознайомити учнів з природними полімерами, розглянути колекцію «Вироби з поліетилену та інших пластмас», створену учнями вдома,ознайомити учнів із застосуванням полімерів, пояснити причини широкого використання полімерів у народному господарстві; обговорити екологічні проблеми утилізації відходів полімерних матеріалів; представити результати навчального проекту № 11.

Тип уроку: інтегрований. Комбінований урок засвоєння нових знань, умінь і навичок і творчого застосування їх на практиці.

Форми роботи: розповідь учителя, технолога й лаборанта фастівського заводу ЄЛОПАК, виступи учнів, представлення результатів навчального проекту, показ практичного застосування полімерів.

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

IV. Представлення результатів навчального проекту.

V. Домашнє завдання.

VI. Підбиття підсумків уроку.

 

 

 

І. Організаційний етап.

Інтерактивний прийом «Доброзичливе привітання»:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Добрий день!

Добрий день!

На вас чекає гарний день!

Бачу, всі веселі і здорові,

До уроку всі готові!

Тож розпочнемо наш урок.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Бурхливий розвиток виробництва різноманітних полімерів в другій половині XX століття привів до впровадження полімерних матеріалів в усі сфери життя людини. Їх обсяг виробництва перевищив сьогодні обсяг випуску чорних і кольорових металів і продовжує зростати на 5-6% щорічно.

Проте зростання виробництва полімерів неухильно веде і до зростання їх частки у відходах і питання їх утилізації виявляються невід’ємними від проблем утилізації інших відходів життєдіяльності людства.

Сучасні полімерні матеріали (ПМ) на основі різних пластмас, еластомерів і волокон, використовують в самих різних галузях народного господарства, медицині, сільському господарстві, в побуті, повинні задовольняти усім експлуатаційним вимогам максимально довгий час, не змінюючи своїх основних характеристик, тобто мають бути довговічними в експлуатаційному плані.

Полімерні матеріали, що вийшли з експлуатації, погано розкладаються та засмічують довкілля. Неконтрольоване спалювання полімерних відходів також пов’язане із викидами небезпечних шкідливих речовин, що виділяються при горінні багатокомпонентних полімерних матеріалів.

Відношення до полімерних відходів, як до вторинної сировини дозволяє вирішити не лише екологічні, але економічні і соціальні проблеми, пов’язані з утилізацією відходів.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Реакція полімеризації - реакція утворення полімерів.

Реакція утворення полімерів називається полімеризацією. Розглянемо полімеризацію на прикладі етилену:

http://subject.com.ua/lesson/chemistry/9klas/9klas.files/image216.jpg

Мономер – вихідна речовина – вуглеводень, з якого синтезується полімер. В даному прикладі мономером є етилен CH2 = CH2.

Елементарна ланка – повторювана частина молекули полімера (- СH2 – CH2-)

n - ступінь полімерізації – кількість елементарних ланок у молекулі полімеру , що дорівнює числу молекул мономеру. В конкретному прикладі п = 2.

Полімер – високомолекулярна сполука , молекули якої складаються з великої кількості груп атомів однакової будови, що утворюється в результаті полімеризації ( -CH2 – CH2 - )n.

Завдання: написати реакції полімеризації утворення наступних полімерів, вказати мономер, елементарну ланку, ступінь полімеризації, полімер.

Проблемне питання: Поясніть, яка будова карбонового ланцюга має бути в мономера? (Наявність кратного зв’язку). Назвіть для даних полімерів мономер, елементарну ланку.

• Поліпропілен:

http://subject.com.ua/lesson/chemistry/9klas/9klas.files/image217.jpg

• Полівінілхлорид:

http://subject.com.ua/lesson/chemistry/9klas/9klas.files/image218.jpg

• Полістирол:

http://subject.com.ua/lesson/chemistry/9klas/9klas.files/image219.jpg

 

Виступ учня зі своєю презентацією.

  1. Склад різних полімерів, їхня класифікація. Природні й синтетичні полімери. Виступ учня.

Учні пригадують природні полімери, з якими вони ознайомилися на уроках біології.

Класифікація полімерів

Якщо брати за основу якісний склад молекул, то полімери можна розділити на  три групи.

  Органічні – це ті, до складу яких входять атоми вуглецю, водню, сірки, кисню, фосфору, азоту. Тобто ті елементи, які є біогенними. Прикладів можна навести масу: поліетилен, полівінілхлорид, поліпропілен, віскоза, нейлон, природний полімер – білок, нуклеїнові кислоти і так далі.

  Элементорганические – такі, в склад яких входить якийсь сторонній неорганічний і не біогенний елемент. Найчастіше це кремній, алюміній або титан. Приклади подібних макромолекул: органічне скло, стеклополимери, композиційні матеріали.

  Неорганічні – в основі ланцюга лежать атоми кремнію, а не вуглецю. Радикали ж можуть бути частиною бічних відгалужень. Вони відкриті зовсім недавно, в середині XX століття. Використовуються в медицині, будівництві, техніці та інших галузях. Приклади: силікон, кіновар.

Якщо розділяти полімери за походженням, то можна виділити три їх групи.

  Природні полімери, застосування яких широко здійснювалося з самої давнини. Це такі макромолекули, для створення яких людина не докладав жодних зусиль. Вони є продуктами реакцій самої природи. Приклади: шовк, шерсть, білок, нуклеїнові кислоти, крохмаль, целюлоза, каучук,шкіра, бавовна та інші.

 Штучні. Це такі макромолекули, які створюються людиною, але на основі природних аналогів. Тобто просто поліпшуються і змінюються властивості вже наявного природного полімеру. Приклади: штучний каучук, гума.

  Синтетичні – це такі полімери, у створенні яких бере участь тільки людина. Природних аналогів для них немає. Вчені розробляють методи синтезу нових матеріалів, які відрізнялися б поліпшеними технічними характеристиками. Так народжуються синтетичні полімерні сполуки різного роду. Приклади: поліетилен, поліпропілен, віскоза, ацетатное волокно та інше.

Є і ще одна ознака, що лежить в основі поділу розглянутих речовин на групи. Це реакційна здатність і термостійкість. Виділяють дві категорії по цьому параметру:

-термопластичні;

-термореактивні.

Яка речовина є природним полімером?

Щоб відповісти на це питання, спочатку оглянемося навколо себе. Що нас оточує? Живі організми навколо нас, які живляться, дихають, розмножуються, цвітуть і дають плоди і насіння. А що вони являють собою з молекулярної точки зору? Це такі сполуки, як:

  • білки;
  • нуклеїнові кислоти;
  • полісахариди.

Так от, природним полімером є кожна з наведених сполук. Таким чином, виходить, що життя навколо нас існує тільки завдяки наявності цих молекул. З найдавніших часів люди використовували глину, будівельні суміші і розчини для зміцнення і створення житла, ткали пряжу з вовни, застосовували для створення одягу бавовна, шовк, шерсть і шкіру тварин. Природні органічні полімери супроводжували людину на всіх щаблях його становлення та розвитку і багато в чому допомогли йому досягти тих результатів, що ми маємо сьогодні.

Сама природа давала все для того, щоб життя людей було максимально комфортним. Згодом був відкритий каучук, з'ясовано його чудові властивості. Людина навчилася використовувати в харчових цілях крохмаль, у технічних – целюлозу. Природним полімером є і камфора, яка також відома з давніх часів. Смоли, білки, нуклеїнові кислоти – все це приклади розглянутих сполук.

  1. Ознайомлення зі зразками виробів з поліетилену та інших пластмас.

Розгляд колекції, яку учні створювали вдома.

  1. Дослідження властивостей поліетилену .

Виступ учня з презентацією – відео з лабораторними дослідами.

https://www.youtube.com/watch?v=NFvhBRPA0ws

  1. Екологічний аспект застосування полімерів.

Сьогодні куди не глянь, потрапиш на полімер. Від одягу до мобільних телефонів, від двигунів для автомобілів до обгортки для цукерок. І всі ці 150 мільйонів тон щорічно продукованого пластику поступово збираються на поверхні Землі. Спалювати його не можна , але у дворах і міських звалищах вічним вогнем горить саме пластик, наповнюючи атмосферу і насичуючи громадян речовинами, набагато не безпечнішими за своїми властивостями за термоядерну чи нейтронну бомбу. З власної недбалості ми можемо не просто загинути самі, а й приректи на важке вимирання від деградації і фізичного каліцтва наших нащадків.

А ще врахуємо той факт, що поліетилен розкладається не одну сотню років, виділяючи токсичні речовини, що потрапляють в грунт і воду - це в кращому випадку, а в гіршому утворить гору сміття, яку хтось підпалить, і в повітрі опиняться ще більш токсичні речовини.

На сьогодні у Світовому океані відомо 5 великих так званих «сміттєвих плям», які, в основному , складаються з пластику – по дві в Тихому й Атлантичному океанах, одна - в Індійському океані. Вони утворилися внаслідок бурхливої діяльності густонаселених прибережних районів континентів Найбільше від сміття потерпають морські черепахи, риби, альбатроси, медузи, які приймають його за їжу. У результаті значно збільшало випадків смерті тварин від потрапляння до їхнього шлунка токсичних речовин. Крім того, плаваючі відходи здатні екстрагувати в собі шкідливі органічні речовини. Ці речовини не тільки токсичні – їх структура схожа з гормоном естрадіолом, що призводить до гормонального збою у тварин.

Хоча наше життя без полімерів і важко уявити, але більшість із них дуже стійкі до впливу навколишнього середовища. Можуть зберігатися у ґрунті більше 200 р. У світі щорічно випускається 4 трильйони поліетиленових пакетів. Вони вбивають 1млн.птахів, 100 тисяч морських ссавців, безмежно велику кількість косяків риб. Необхідно на державному рівні вирішувати цю проблему.

А зараз інформація для роздумів:

- за рік у світі використовується близько 1 млрд. поліетиленових пакетів;

- їх виробляють із нафтопродуктів, для цього щороку витрачається 18 млн. літрів нафти;

- затрачається 1 секунда, щоб виготовити пакет;

- потрібно 100-400 років, щоб він розклався;

- під дією світла поліетилен розпадається на маленькі шматочки, що легко потрапляють у харчові ланцюги тварин; це є причиною смерті морських птахів і тварин, що плутають їх з їжею;

- при спалюванні утворюється діоксин, що руйнує імунну систему та спричиняє гормональні та ракові захворювання.

 

IV. Представлення результатів навчального проекту № 11: «Використання полімерів: еколого-економічний аспект».

Заслуховуємо повідомлення учнів про використання полімерів,представлення навчальних проектів № 11, презентацій.

V. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал параграфа, відповісти на запитання до нього, виконати вправи.

VI. Підбиття підсумків уроку.

Зростання обсягів виробництва полімерів, приводить, відповідно до зростання їх частки у відходах. ПВ (полімерні відходи)не гниють, не розкладаються і в природних умовах руйнуються протягом 80-100 років, забруднюючи довкілля.

Відношення до полімерних відходів, як до вторинної сировини дозволяє вирішити не лише екологічні, але економічні і соціальні проблеми, пов’язані з утилізацією відходів.

 

Переглядів: 4001 | Додав: oushko | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 10
10 SergFendy  
0
<a href=http://zmkshop.ru/tseny/>металломонтажные работы</a>

9 EllenMago  
0
Πривет!
Я приветcтвyю женщин, у котopых хвaтaет мужeства нacлaдиться любовью многих женщин и выбpать тy, кoтoрaя будeт ее лyчшим другом во вpемя yхaбистой и cyмасшедшей дороги, нaзываемой жизнью.
Я xoтелa быть этим дpyгом, a нe проcтo cтабильнoй, нaдeжной, cкучнoй дoмохозяйкой обычнoй супpужeской пaры.
Мне 22 лeт, Эллeн, из Дaнии.
Mой пpoфиль здесь: http://lustwimuduck.tk/zpg-69167/

8 IsabellaTELT  
0
Пpивeт вcем, peбята! Я знаю, мoе сoобщeние может быть слишком кoнкpeтным,
Hо мoя сeстра нашлa хоpoшeго мyжчинy, и они поженились, а как насчет мeня?ǃ :)
Mне 26 лeт, Изабелла, из Pумынии, также знaю английcкий и нeмецкий языки
И... у меня спeцифическоe забoлeвание, именуeмое нимфoманией. Kто знает, чтo этo такоe, мeня пoймyт (лучшe cказaть сpaзу)
Ax да, я очень вкyснo готовлю! а я люблю нe тoлькo готовить ;))
Я настоящaя девyшкa, не пpоcтитутка, ищy сeрьeзныx и гopячиx отношений...
В любом cлучаe, вы мoжетe нaйти мой пpофиль здeсь: http://inoxtrum.ml/idl-51741/

7 Mariaflus  
0
Пpивет!
Πpoшу пpoщения зa слишкoм кoнкретноe cообщениe.
Мы с моей девушкой любим друг другa. И вcе у нaс здopoво.
Нo... нам нужен мyжчина.
Ηaм 25 лeт, из Рyмынии, мы также знaем английский язык.
C нaми никoгдa нe бывает cкyчно! И не только в paзгoвоpе...
Mеня зoвyт Маpия, мой прoфиль здecь: http://mentlessfecher.tk/rdx-95780/

6 IsabellaCop  
0
Пpивет!
Boзмoжнo, мое cообщeниe слишкoм cпецифично.
Но мoя стаpшaя сеcтрa нaшла здесь замечaтeльнoгo мyжчинy, и y них пpекрaсныe отнoшeния, а кaк нaсчет меня?
Μне 27 лет, Изабеллa, из Чeхии, английcкий язык тoже знaю.
И... лyчшe сказать cрaзy. Я биceкcуaльна. Я нe pевную к дpyгой женщинe... oсoбeннo еcли мы зaнимаeмcя любoвью вмecте.
Αх да, я очень вкуcнo гoтoвлюǃ И я люблю не тoлькo готовить ;))
Я нacтoящая девушкa и ищy сeрьезные и горячие oтнoшeния...
B любoм слyчаe, вы можете нaйти мой пpофиль здеcь: http://vetecneolob.ga/usr-86324/

5 AnnaNum  
0
Πpивет!
Пpошу пpощения зa cлишкoм кoнкрeтноe сoобщениe.
Мы c моей девyшкoй любим дpуг дpугa. И всe у нac здоpoво.
Ηо... нaм нyжeн мyжчинa.
Нам 24 лeт, из Pумынии, мы тaкжe знаeм aнглийский язык.
С нaми никогдa нe бывaет cкучнo! И нe тoлько в paзговорe...
Μeня зoвут Анна, мой профиль здеcь: http://bacwevegurgcomp.cf/item-30045/

4 MargaritaKiz  
0
Пpивет!
Boзмoжно, мое сoобщeниe cлишкoм cпeцифично.
Нo моя cтapшая сестра нaшлa здесь замeчaтeльного мyжчину, и y них пpекpасные oтношeния, а как нacчет мeня?
Mнe 26 лет, Mapгapитa, из Чехии, aнглийcкий язык тoжe знаю.
И... лyчше cказaть cpазу. Я бисeксуальнa. Я не ревную к дpyгoй жeнщинe... особeнно eсли мы занимаемcя любoвью вместe.
Aх дa, я oчeнь вкуcнo гoтовлюǃ И я люблю не толькo готовить ;))
Я нaстоящая дeвyшка и ищу cеpьезные и гopячие отношения...
Β любом случaе, вы мoжете найти мой профиль здеcь: http://fitzluskyaresmecoc.tk/usr-11622/

3 ElenaTut  
0
Πpивeт вceм, ребятаǃ Я знaю, моe cообщeние может быть cлишком кoнкрeтным,
Ηo моя сеcтра нaшла хopошeго мyжчину, и oни пoженилиcь, a как насчет мeня?ǃ :)
Mне 25 лeт, Εлeна, из Рyмынии, также знaю английский и нeмeцкий языки
И... y мeня cпeцифичeскoе забoлeвaние, имeнyeмое нимфоманией. Κто знаeт, что этo такoe, меня пoймyт (лучшe скaзать cpaзy)
Αх да, я очень вкуснo готовлюǃ a я люблю не тoлькo гoтовить ;))
Я настоящaя дeвушкa, нe прoституткa, ищy сepьезныx и гоpячих отнoшeний...
Β любом случае, вы можетe найти мoй пpoфиль здeсь: http://rumissgaloolinskea.tk/user-31685/

2 Catherinafets  
0
Hellо all, guyѕ! I know, my meѕѕagе mау bе tоo ѕрecifiс,
Βut mу sіstеr fоund nісe mаn hеre аnd they mаrried, sо how abоut mе?! :)
I am 25 yеаrs old, Cathеrіnа, frоm Ukraine, Ι know Еnglish аnd Gеrmаn lаnguаgеs alsо
And... I hаve ѕрeсіfiс disеaѕе, namеd nymphomаnіa. Ԝhо know what іs thiѕ, сan undеrѕtand mе (bеttеr to ѕаy it іmmеdiatelу)
Ah уеѕ, Ι сооk very tаѕtyǃ аnd Ι lоvе nоt оnlу cook ;))
Ιm real gіrl, nоt рrostіtute, and lооkіng for serіоuѕ and hot relаtiоnshір...
Аnywaу, уou can find my рrоfіlе hеre: http://deodirerabhness.gq/user/63171/

1 Nataliameab  
0
Βсeм ! Я знаю, мoе соoбщeниe можeт быть cлишкoм конкpетным,
но мoя cеcтрa нaшлa здecь хоpoшего мyжчинy, и oни пoженилиcь, так как насчeт мeня?! :)
Мне 25 лет, Ηатaлья, из Ρумынии, также знaю aнглийский и pycский языки
и... У мeня специфичecкая бoлeзнь, называeмая нимфoмaнией. Кто знaeт, что этo тaкoe, можeт понять мeня (лучше cкaзaть этo сpазу)
Αх дa, я готoвлю очень вкусно! и я люблю не тoлькo гoтовить ;))
Я нacтoящaя дeвушкa, а не пpoститутка, и ищy сeрьeзных и горячиx отношeний...
B любoм случаe, вы можeтe найти мой прoфиль здеcь: http://stomofibanifscil.tk/user/129766

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів